McDonald's News

all things McDonalds.

„W McDonald’s powinni serwować mięsnego jeża…” – O Fanpage’u McDonald’s

Od dwóch tygodni próbuję zabrać się za skomentowanie oficjalnego fanpage’u McDonald’s Polska –  mógłbym założyć osobny blog na którym codziennie wybierałbym parę „najlepszych” komentarzy dodawanych przez fanów koncernu:

Od początku

8ego marca McDonald’s Polska „cichaczem” podniósł ceny na wybrane produkty ze swojego menu. Brak jakiejkolwiek zapowiedzi podwyżek zaowocował lawiną negatywnych komentarzy na fanpage’u firmy:

Wiele osób zaczyna też narzekać na zły sposób zakończenia lojalnościowego “zbierz 6 naklejek a dostaniesz dowolną kawę gratis” (a nie mówiłem? –https://mcdonaldsnews.wordpress.com/2012/03/14/63/).

– „co do darmowej (nic nie ma za darmo wszystko w liczone w cenę) kawy za 6 zebranych naklejek to mogą sobie to interpretowac na zasadzie wolnej amerykanki bo regulaminu tej promocji brak….. także najpierw się zachęca a w pewnym momencie stawia klienta przed faktem dokonanym …. swoją drogą firma ma fatalne podejscie do klienta wszystko robi cichaczem”

– „brakuje mi jedenej naklejki do kawy:( jakiez bylo moije zdziwienie gdy ostatnio kupilam kawe i nie znalazlam tam naklejki. eh”

– „Co z naklejkami i kuponami na kawę ? Wczoraj byłm w McDonald’s w Poznaniu i zniknęły bez ostrzeżenia z dużych kaw? Dlaczego nie napisaliście o tym wcześniej – ludzie mogliby wypełnić naklejkami kupony jakoś szybciej… A tak zostali z trzema, czterema naklejkami… „

Czyli znowu brak informacji i doskonały pretekst do nieporozumień. Z informacją nie da się dotrzeć do wszystkich, ale jakby to ująć… „zamieszczenie krótkiego wpisu na facebooku załatwiłoby udzielenie informacji przez facebooka”. Oczekiwania fanów są jasne: „skoro dałem firmie x „lubię to” to na pewno powiadomią mnie o wszystkim co ważne” – i należy je brać pod uwagę.

Trochę liczb

Od 8ego  do 25ego marca fanpage opublikował 14 wpisów które skomentowano 652 razy z czego 250 razy negatywnie. Innymi słowy: prawie połowa widocznej treści na fanpage’u McDonald’s to negatywne opinie o firmie. Wiarygodność negatywnych komentarzy umacnia wysoka ilość lajków – te komentarze poparli użytkownicy którzy mają do powiedzenia dokładnie to samo:

62 opinie w cenie jednej.

Ludzie uwielbiają dostawać coś za darmo lub taniej, nie lubią tracić a tracić bez ostrzeżenia nienawidzą . Skutkiem braku informacji na temat podwyżek są nie tylko komentarze – jeszcze gorsze jest „rozlanie się” złości klientów na wszystkie wpisy.

Nawet pytania uczestników konkursu „Dziecięca eskorta McDonald’s” – bardzo pozytywnej inicjatywy firmy – są zakłócane komentarzami nie związanymi z tematem.

Konkursy są zazwyczaj bardzo dobrym pomysłem na zdobycie fanów i ich zaangażowania w tworzenie fanpage’u. W tym wypadku są traktowane przez niektórych jako próba „przekupstwa” za zmianę cen. Dodatkowo pozytywny efekt psuje zmiana tematu już w pierwszych komentarzach:

Nie mam pojęcia czy firma celowo nie informuje o mało popularnych zmianach czy jest to raczej efekt niedbalstwa – obecnie administrator konsekwentnie ignoruje wszelkie komentarze o podwyżkach.

Pomimo tego licznik fanów McDonald’s Polska przekroczył już 200,000. Z tej okazji zobaczymy nowe logo fanpage’u wykorzystujące mały trick z miniaturkami obrazków:

By Marcin Piotrowski

Jeśli informacje które zamieszczamy są dla Ciebie przydatne – zapraszamy do dołączenia do nas na Facebooku <LINK>

Reklamy

About Marcin Piotrowski

Nie reprezentuje korporacji McDonald's- przedstawiam własne opinie, pragnę udostępnić bierzące informacje o produktach, kampaniach reklamowych i sprawach pracowniczych sieci McD. Przedstawię tyle szczegółów i informacji ile się da, z poszanowaniem tajemnicy handlowej, nie jest moją intencją działać na szkodę firmy McDonald's.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

E-production

  • 108,117 Gości

Otrzymuj informacje o naszych nowych artykułach przez email:

%d blogerów lubi to: