McDonald's News

all things McDonalds.

Na 20 lecie McDonald’s w Polsce mamy… podwyżki cen?

Z okazji 20 lecia istnienia McDonald’s w Polsce firma przygotowała konkurs na najlepsze historie oraz zdjęcia związane z McDonald’s. Na potrzeby konkursu została stworzona strona www.mcdonaldsimy.pl  przez którą można zamieszczać zgłoszenia. Z najlepszych prac oraz zdjęć zostanie stworzony jubileuszowy album upamiętniający 20 letnią działalność firmy w Polsce.

Do wygrania jest 50x1000zł oraz 3 razy w tygodniu będzie można wygrać bony o wartości 100zł do wydania w restauracjach McDonald’s.

Informacja o konkursie została podana przez fanpage firmy http://www.facebook.com/McDonaldsPolska.

Niestety dla McDonalds Polska informacja o konkursie zbiegła się w czasie z podwyżkami najtańszych produktów ze „Strefy Dobrych Cen”. Lawina negatywnych komentarzy  jest ogromna, nie tylko na facebooku, w efekcie czego 20lecie firmy na długo zostanie skojarzone z podwyżkami cen.

Cheeseburger na demotywatorach

Jest to idealny przykład jako można sobie strzelić w kolano przez złe korzystanie z social media. W stanach firma zaliczyła nie dawno olbrzymią wtopę przy kampanii #McDStories na Twitterze (więcej info: http://www.tntmagazine.com/news/world/mcdonalds-twitter-fail-as) a w Polsce taką wtopą dla korporacji może być marzec.

Dlaczego ? Zastanówmy się co w marcu usłyszą goście restauracji i na jakie problemy mogą się natknąć.

W jednym miesiącu nakłada się wiele zmian – na początek zmiana promocji z Zimowej na Wiosenną czyli nowe kanapki, konieczność zorientowania się w nowej ofercie – to właściwie nic strasznego. Pierwsza negatywna wiadomość na którą się natkniemy dotyczy kuponów z Zimowej Oferty Rabatowej – przestały obowiązywać i trzeba zamówić to samo drożej, albo…  Cheeseburgery, Strefa Niskich Cen, przecież! I tu następna niespodzianka – podwyżki!

Już teraz mogę powiedzieć administratorom fanpage’u co przeczytają w komentarzach po 31-ym marca: „dlaczego nie ma już kuponów na darmową kawę?!!” -koniec chyba najstarszego programu lojalnościowego firmy „zbierz 6 naklejek a dostaniesz dowolną kawę gratis”.

Fala negatywnych komentarzy będzie trwać jeszcze długo – czym będzie ich więcej, tym więcej użytkowników Facebooka na nie w końcu trafi. Błędem pierworodnym było nie zamieszczenie żadnej informacji o podwyżkach przed ich wprowadzeniem! W ten sposób większość gniewu fanów skupiłaby się w jednym wątku,a teraz rozleje się na wszystko co tylko zostanie zamieszczone w profilu. Dalszym błędem jest brak odpowiedzi na komentarze dotyczące podwyżek. Przez ignorowanie tych wypowiedzi administratorowi zdarza się również przeoczyć prawdziwe pytania i problemy np. te dotyczące funkcjonowania strony http://www.mcdonaldsimy.pl czy pytania odnośnie poprzednich konkursów. Nawet jeden z internautów wytyka w komentarzu błędy – „w ten sposób nie prowadzi się fanpage’u” i trudno się z tym nie zgodzić.

McDonald’s lub podmiot któremu firma zleca promocje w Internecie często popełnia ten sam błąd (zarówno na Facebook’u, na stronie internetowej http://www.mcdonalds.pl oraz stronie biura prasowego http://www.mcdonalds.pl/biuroprasowe/): informacje pojawiają się za późno!

Okazją do nadrobienia strat będą na pewno rozgrywki EURO, McDonald’s jako główny sponsor będzie miał sporo okazji do pokazania się z lepszej strony. Podejrzewam, że po zakończeniu EURO temat podwyżek całkowicie zniknie.

By Marcin Piotrowski

Jeśli informacje które zamieszczamy są dla Ciebie przydatne – zapraszamy do dołączenia do nas na Facebooku <LINK>

Reklamy

About Marcin Piotrowski

Nie reprezentuje korporacji McDonald's- przedstawiam własne opinie, pragnę udostępnić bierzące informacje o produktach, kampaniach reklamowych i sprawach pracowniczych sieci McD. Przedstawię tyle szczegółów i informacji ile się da, z poszanowaniem tajemnicy handlowej, nie jest moją intencją działać na szkodę firmy McDonald's.

One comment on “Na 20 lecie McDonald’s w Polsce mamy… podwyżki cen?

  1. Eliasz
    28 stycznia 2013

    Jeśli ceny nie odpowiadają zawsze można pokazać kupon zniżkowy. Polecam fajną appkę, która do tego służy. Działa na Android, oszczędzisz można do 150 zł.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=air.kuponymc

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

E-production

  • 108,117 Gości

Otrzymuj informacje o naszych nowych artykułach przez email:

%d blogerów lubi to: